Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Jabłonce Kościelnej

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Jabłonce Kościelnej

Noworoczna loteria fantowa

Jakiś czas temu nasza szkoła dołączyła do IX edycji ogólnopolskiego, charytatywnego konkursu „Ile waży św. Mikołaj?” 2023. Konkurs ten ma przede wszystkim walory edukacyjne dla naszych uczniów. Pomoc słabszym, uboższym, potrzebującym wykształca empatię, uczy zaangażowania się w działania charytatywne i społeczne, pozwala nabyć umiejętności komunikacji i współpracy – cechy niezbędne w dorosłym życiu. Od 2016 roku w akcję zaangażowało się 1374 szkół i przedszkoli z całej Polski, a w bieżącym roku szkolnym – również i nasza szkoła jest w tym gronie. Jednym ze sposobów zebrania pieniędzy, a tym samym dołączenia do tej akcji była loteria fantowa.

Loteria fantowa

18 stycznia od godziny 8.45 przed pomieszczeniem socjalnym naszej szkoły, gdzie miała miejsce loteria fantowa, ustawiła się długa kolejka uczniów pragnących kupić los i wspomóc fundusz, z którego wypłacane są stypendia oraz wsparcie dla dzieci i młodzieży, wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo. Dzięki temu wsparciu wychowankowie Fundacji zdobywają przydatną wiedzę oraz poznają sposoby na jej praktyczne wykorzystanie.

Losy w cenie 5 zł lub 10 zł, były sprzedane w trakcie trwania przerw między lekcjami. Wszyscy  uczestnicy byli zadowoleni z wylosowanych przedmiotów. Po policzeniu pieniędzy okazało się, że dochód z loterii wyniósł  934,81 zł. Tak duże zainteresowanie akcją charytatywną „Ile waży św. Mikołaj?” wskazuje, że nasza społeczność szkolna ma bardzo wrażliwe serca i chętnie niesie pomoc tym, którzy jej potrzebują. Wszystkim, którzy wsparli naszą loterią darując fanty, kupując los lub wrzucając pieniądze do skarbonki serdeczne dziękujemy.

Cieszy nas fakt, że w codziennym życiu kierujecie się słowami patrona naszej szkoły:

 „Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi”.   (Jan Paweł II)

Wioletta Bielska,  Iwona Dębek